Zesde Etappe van Xxx naar Puerto de Bejar

Romeinse poort en opgraving van nederzetting
Weer een geslaagde etappe gefietst. Afstand was 64 km, en veel klim kilometers.
‘s-Ochtends heeft Jan tijdens de start van de etappe mijn versnelling beter afgesteld. Ook erachter gekomen dat mijn trappers niet goed zijn. Ik heb die met kracht zo bewerkt dat die zijn uitgesleten. In de eerst mogelijke gelegenheid zal ik nieuwe trappers kopen. Ik heb nog 3000km te gaan. Voor dat Jan 24 mei op het vliegtuig stapt wil ik dat mijn fiets helemaal perfect is.
Goede materialen zijn belangrijk op een lange tocht. Onze tassen zijn 100% waterdicht. Ik heb wel te veel spullen bij me. Jan zal alle overbodige spullen meenemen of ik laat ze achter in een hostel.

Nadat Jan mijn fiets had gemaakt hadden we een mooie tocht. We kwamen op gegeven moment bij een punt waar de verharde weg overging in een onverharde weg en er was geen alternatief. Het was ongeveer 10 km en door de vele regenbuien was het pad lastig begaanbaar. Vijf keer moesten we de bagage afnemen om door een brede waterpartijen te waden. er lagen wel stenen, maar toch bleef het een hele onderneming om alles in goede staat over de waterpartij te krijgen. Aangekomen in Capri, een Romeinse nederzetting konden we doorgaan op een onverharde weg of een groot stuk omrijden. Om weer onverharde weg te nemen zouden we opnieuw voor moeilijke keuzes komen te staan. We hebben de omweg genomen. Na 50 km is er een regenbuiover ons heen gekomen van plus minus een uur. Ondanks de regen hebben we de klim van 350 meter over de laatste 10 km goed kunnen doen. Jan heeft voor de stijgingen een uitstekende conditie. het ging mij vandaag beter af. Ik doe het niet fluitend, maar kan Jan op gepaste wijze volgen. Als mijn huidige conditie zo blijft dan ben ik zeer tevreden en zal het me waarschijnlijk ook lukken om vanaf Santiago naar huis te fietsen.

Aangekomen op de bestemmingsadres van vandaag hebben we weer een leuk hostel getroffen, twee persoonskamer, lekker en gezond eten rust.

Morgen fietsen we verder naar Salamanca, 80 km

Ik ga lekker slapen

2 antwoorden op “Zesde Etappe van Xxx naar Puerto de Bejar”

1. Hai Michel,
    dat is even bikkelen geweest! Maar goed dat je de condities van zowel je fiets als je lijf goed bijstelt en fijn dat je de knowhow van Jan hiervoor kunt gebruiken. Zet m op en wij duimen hier voor goed weer.
    liefs van Marjan

2. Wow Michel! Wat een beest ben je toch ook!
    Weer of geen weer, verharde of overharde paden, platte of steile wegen…en zelfs een waterige hindernis staat je niet in de weg!
    Wat een karakter toon je hier! ….ik stel me nu voor dat je met nat haar en een lange baard, groeven in je gezicht van het knijpen met je ogen, stampend op de pedalen staat, bergop en soms met al je bagage en je fiets op je schouders ploeterend door rivieren…. Respect hoor!